Med ro i sinnet...

går det nu väldans lätt att färdigställa en den ena och än den andra beställningen. Förutom tröjorna jag bloggade om igår har jag även färdigställt en body (beställning av kollega) och så har jag hunnit med fyra par kalsonger från början till slut. Tre utav paren går troligen till "Smarta mammor" lite senare och det fjärde paret - ett par koboltblå kaninisar är en beställning som har legat några veckor nu (som tur var ingen brådska, men jag har lite dåligt samvete ändå).  Så gårdagens slutresultat innefattade även dessa plagg:




En neutral baby body i min egenknåpade omlottmodell. Storleken är en 56:a som förhoppningsvis skall passa en liten nyföding om några veckor. Det är alltid lika mysigt och ärofyllt att få sy dessa små bodys till en ny liten människa. Inte så färgglatt denna gången,  men jag hoppas beställaren och de som skall få bodyn blir riktigt nöjda.


3 par kalsonger "Regnbågsrand" i stl 104. Sydda i Stoff & Stils regnbågstyg samt koboltblå interlocktrikå. Riktigt mjuka och härliga. Dessa skulle säkert kunna bli favoriter i garderoben om de fick stanna här hemma.

Och idag - hemma med sjukt barn - har jag hunnit slutföra några plagg till (och inser att sjuklingen med största sannolikhet kan gå till dagis imorgon, fast än ropar jag inte hej, febern var hög senast i natt). Det andra paret kalsonger i en beställning t ex, så idag kom det turkosa elefanter springande från symaskinen:


Fotade i snön på trappan, så himla läckert! Två par boxerfillingar i stl 98. Enligt beställarens önskemål så nu hoppas jag att förväntningarna skall infrias. Och inte nog med det så har jag färdigställt två plagg till och därmed är jag ikapp med alla beställningar också. D v s nu kan jag bara ägna mig åt sömnad av valfri sort (ja, jag har ju del 2 vad gäller kläderna till webshopen att ta itu med, men jag tänker lägga det åt sidan en liten stund nu när den stora delen väl är påväg till slutmålet) så det kommer bli lite födelsedagspresenter till minstingen framöver (det är nu mindre än 2 veckor kvar till han fyller 2 år).


Ytterligare en beställning som skall till en arbetskamrat - ett par djungelbyxor i stl 92. Nu har jag nästan gjort slut på ett helt påslakan (men jag har faktiskt ett till om det är ngn mer som är sugen på några härliga djungelbrallor). Vi hann aldrig komma överens om färg på muddarna innan vi båda blev sjuka på olika håll, så jag hoppas hon skall gilla resultatet - annars får jag sy ett par nya till dem och så får lilleman ta dessa i stället.





Sisten ut i raden av beställningar var en riktig specialbeställning *ler*. Önskemål från bästaste väninnan kom om rosafärgat elefanttyg, eller snarare en tunika i rosafärgat elefanttyg. Och det var välan klart att jag kunde ordna det när hon bad så försiktigt och snällt. Nu är tunikan slutförd uitifrån mått jag har fått. Och den är provad på äldsta killen och är lite stor till honom, så då har jag gott hopp om att den skall sitta bra om än med lite växtmån (som önskat) på dottern till väninnan. Dock har jag en vag misstanke om att ärmarna kanske trots allt blev lite för långa,  men det kan jag i så fall justera när de kommer hit nästa gång och jag skall överlämna tunikan. Storleken är 122 och tunikan borde kunna passa ett bra tag, först som just tunika och längre fram som en utsvängd tröja.
anna:

Oj, vilken skörd! Älskade elefantbodyn!!

Marie Frost:

Boxerkalsongerna ser helt underbara ut och även om det inte var brådskande så hoppas jag att de kommer i posten imorgon så att Jonathan kan få prova dem! :)

Elefantbodyn gillar jag skarpt, och regnbågskallingarna såg inte dumma ut de heller!

emilie:

Jag tycker alla plaggen ser så härliga ut... Och att "finishen" blir så bra, det ser affärsköpt ut (en komplimang... eller hur det nu stavas...).

sajber.pillan:

älskar elefanttunikan! Vilka härliga färger. Brunt och rosa är så fint tillsammans. Helläcker modell på tunika som säkert kommer att passa länge!

Kommentera inlägget här: