Syfestival Älvsjömässan

av modellen bättre. Äsch, jag minns faktiskt inte hur det såg ut på Kista så jag kan inte riktigt jämföra. En stor skillnad i år, mot tidigare år var att det var betydligt mindre scrapbooking. Det betydde dock inte mer tyg/ sytillbehör, men en himla massa garner och lite annat "jox". Men jag känner mig nöjd med min dag. Och för ovanlighetens skull får jag väl säga att det var väldans mkt spontanshopping. Men vissa saker som jag blev sugen på, avvaktade jag med att köpa, och så gick jag tillbaka igen och kikade och kände mig inte nöjd med kvaliteten, så det blev helt enkelt inget köp. Så det blev kontrollerad spontanshopping *skratt*. Och här kommer då bildbevis:


Tygerna är enligt följande:
JNYdesigns "Farmer" tyg på turkos botten (finns även på lime och cerise botten) jersey med bomull/lycra
MG tyger "hjärttyg", turkos botten, även detta jersey med bomull/lycra
MG tyger "blommor", lime botten, bomullstrikå
MG tyger "multirand", bomullstrikå
E-slöjd "jeansimitation", bomullstrikå som ser ut som jeans, skitsnyggt!
E-slöjd lime med smal gul rand, bomullstrikå
E-slöjd rödorange med smal brun rand (eh, tror jag det var), bomullstrikå
E-slöjd turkos/petrol med nougat rand, bomullstrikå
Och så blev det en hållare för undertrådsspolar. Suverän grej som man kan tappa i backen utan att rullarna flyger ut eller hållaren går sönder. Första ggn jag såg en sådan var vid ngn utav våra syträffar och nu äntligen har jag en egen. Det står att den skall kunna förvara minst 20 spolar och jag har kommit fram till att det säkert får plats 35, alltså nästan det dubbla. Som synes ligger även några undertrådsspolar i den, köpte nämligen fem stycken.
Träffade några kära vänner som Thea, Gecko m fl och hälsade ordentligt på Jenny. Nu är det dags att släppa datorn och mässan för lite "fredagsmys". På återhörande, som alltid!

zandrama:

Härliga tyger! Synd att jag missade den där undertrådshållaren, det hade vart praktiskt att ha.

ottopippi:

Härligt!!! Önskar jag bodde i närheten av mässan jag också....

Hello:

Åh, var du också där! Hade varit kul att träffa dig! Jag saknade inte det där scrappandet ett enda dugg! ;) Och lite fler tyger hade jag nog kunnat tänka mig. Men jag tycker ändå att det var den trevligaste mässan jag varit på på många år.

Madelene:

Hehe! Börjar misstänka att det är som du säger för det går knappt att riva sönder skiten heller :0D Haha! Nepp! Det får bli spraylim här...

Kommentera inlägget här: