Mössor SÄLJES till förmån för Barncancerfonden!

Vill du hjälpa mig hjälpa? Vara delaktig i en insamling utav pengar till förmån för Barncancerfonden? Jag har här ett gäng nysydda höstmössor som söker nya ägare. Mössorna är sydda i dubbel trikå av mycket god kvalitet (JNYdesign i huvudsak) och är i härligt glada färger för att lysa upp höstmörkret lite extra. För varje såld mössa läggs halva summan i en pott som sedan kommer skänkas till Barncancerfonden vid månadens slut. Jag kommer redovisa vårat bidrag här i bloggen när pengarna gått iväg. Mössorna finns bara i ett enda exemplar i de olika storlekarna och jag har inte möjlighet att sy upp fler för närvarande. Jag reser bort imorgon 16/9 och är borta över helgen så ni inte undrar om svar uteblir. De första mössorna kan skickas tidigast på tisdag 20/9 efter förskottsbetalning. För beställning maila mig på: [email protected] 

Det jag särskilt vill uppmärksamma är den sällsynta, men ack så hemska sjukdomen Histiocytos och mina tankar går denna månad lite extra till dessa barn. Då det inte går att skänka specifikt till denna grupp av sjuka barn så blir det alltså Barncancerfonden som är huvudmottagare (men pengarna går till forskning ikring alla cancersjukdomar hos barn):




Priser:
1 mössa - 120 kr
2 mössor - 220 kr
3 mössor - 300 kr

Porto tillkommer om (lite storleksberoende, den största storleken väger ca 55-60 gram):
12 kr för 1-2 mössor
24 kr för 2-5 mössor
36 kr för 5-8 mössor

Storlekar:
40/42 (37 cm)
44/46 (41 cm)
48/50 (45 cm)
52/54 (49 cm)
56/58 (53 cm)

Material:
I huvudsak 95% bomull & 5% lycra, vilket ger god strech och passform. Dubbel trikå så mössan är mönstrad både invändigt och utvändigt. Tygerna är förtvättade i parfymfritt tvättmedel och torktumlade för maximal krympning innan sömnad så mössorna skall hålla formen. Vid enstaka hård smutsning tål mössan 60 graders tvätt, men tvättas mössan ofta rekommenderar jag 40 grader.



Den här bilden återger samtliga färger bäst, det är alltså väldigt klara fina färger på mössorna.


Mönstrad mössa, grå bas, klicka på bilden nedan för förstoring av mönster, finns i stl:
40/42
  





Himmelsblå mössa, moln, finns i stl:
44/46



Gräsgrön mössa, moln, finns i stl:
40/42
 


Gräsgrön mössa, moln, finns i stl:
44/46
48/50



Solgul mössa, moln, finns i stl:
40/42
44/46
48/50



Orange mössa, moln, finns i stl:
40/42
44/46
56/58



Röd mössa, apor & lejon, SAMTLIGA SÅLDA



Yngsta sonen 4½ år visar stl 52/54 som har ca 49 cm i omkrets. Hans huvudmått är 51 cm.

BeckaHBitcH.se - triss i gossar:

<3 <3 <3

Linda w L2K - Från botten till toppen...:

Åhhh... Nu måste jag ju måtta min skalle... Återkommer!!!

Sofie:

så synd att alla mössor i stl 52/54 var reserverade, men tycker detta är ett super fint initiativ av dig och kommer själv att skänka pengarna istället.

dess:

längtar så tills mössorna kommer=)

Anna:

Hej!



Tar du emot beställningar för att sy bodies? De var ju superfina!



Hälsningar Anna

Anna:

Såg att min mailadress i förra inlägget blev fel. Det ska vara [email protected]

Niccan:

Vilka helt fantastiskt fina ögon din son har!

Kommentera inlägget här: