Lite varmt på huvudet...

börjar det bli hög tid för nu. Imorse var det visst bara 2 plusgrader ute och myskillarna har inga lämpliga mössor. Egentligen hade jag inte alls tänkt sy något idag, men så fick jag ett litet ryck så vid 20-tiden landade jag vid maskinerna i alla fall. Enklast möjliga blev det = mössor, något som barnen ju som sagt är i behov utav. Mössorna i sig låg redan tillklippta, sedan i alla fall en vecka tillbaka. Mössorna syddes så att tyget blir dubbelt, med ett litet vändningshål högst upp i toppen. Det olivgröna molntyget gick åt till mössorna. 6 stycken blev det totalt, så för den som är sugen på en molnmössa finns det hela 3 stycken till övers. De passar 3-6 år och även större barn beroende på hattmått och jag tar 100 kr för en mössa. Den enda dekoren på mössorna är den aviga trippla täcksömmen som jag valde att sy med röd tråd. Och så den lilla namnlappen mitt fram på mössan. Snabbt och smidigt och täcksömmen blev riktigt snygg, det var med andra ord en välvilligt inställd CP som jag satt vid ;-) Här kommer lite bilder på resultatet:



Anna:

Hur läckra som helst!!

Lottiz:

Super snyggt. Här har barnen inte alls mtachande mössor för fem öre. Men de har något på huvudet iaf oavsett om det är arvegods ;-)

Hur tänkte du kring hur vi ska träffas och så på lördag? För min del kan jag åka med Marie in och hem, men vet ju inte hur du vill göra. Vi ska väl vara där till runt 18 kanske? Ska bli roooooligt :-D

LustigLinda:

Ser jättefina ut, molnmösssorna. Ville tacka för en fin tutorial till de vändsydda byxorna oxå, den har hjälpt mig att fatta hur man kan göra och nu har jag lyckats få till ett par fodrade babybyxor med mudd! Har länkat till beskrivningen oxå, antar att det var ok?

Lottiz:

Tack för igår vännen. Hade super skoj, men det blev nog lite för mycket vin, haha. Varit jätte seg idag, men nu är jag påklädd iaf efter att Mattias tjatat och tyckt jag ska komma upp och hjälpa till lite. Han tycker minsann att han och Håkan ska få åka iväg på något nu när vi varit ute, haha. Hoppas du inte känner dig allt för sliten efter gårddagen, jag hade som sagt super kul och nästa år gör vi om det igen, eller hur?

Hanna:

Hej! Jag har nyss startat upp min nya blogg på http://haneys.blogg.se. Det vore kul om du ville titta in och säga vad du tycker om den! Just nu har jag en tävling igång som du gärna får vara med i! Ha en trevlig kväll!

Kommentera inlägget här: