Vad vill DU läsa om i min blogg?

Jag har kommit till en punkt då jag börjat fundera ikring bloggens syfte. Jag bloggar förvisso i första hand för min egen skull och för familj och vänner som tycker det är kul att se vad jag skapar. Jag bloggar inte i huvudsak för att "synas" eller för att få bekräftelse, men det är ganska givet att kommentarer till det man har skapat är sporrande och kul. Likaså är det lite kul med besöksstatistiken, att se att folk faktiskt går in på min sida och läser. Dock så känns det ibland lite trist att det är 50-100 personer som kikar in, men väldigt, väldigt få som lämnar en kommentar (det finns några stadigvarande, stort TACK till er, det betyder mycket faktiskt).
 
Då kommer så klart funderingarna. Är bloggen ointressant? Är det trist att läsa det jag skriver? Finns det något som just DU vill att jag bloggar om? Mera tips-och trix? Tutorials? Skriver jag för mycket? För lite? Ja, ibland blir det mycket upprepning och det tycker inte jag är så himla skoj heller. Och jag vet med mig att man inte alltid har ork/hinner med att kommentera. Sanningen att säga så hinner/orkar inte jag ens kika runt i andras bloggar längre. Jag försöker ta ett race någon gång ibland. Jag har bantat ner min lista över bloggar jag kikar in i från 100-150 stycken till bara ett 30-tal. Och inte ens det hinner jag med egentligen.
 
 
Lite förändring tror jag att det kommer bli per automatik då jag personligen är ute efter att försöka utmana mig själv i sömnaden lite mera. Förmodligen kommer det bli bra mycket mindre sytt, men kläder/saker som är mera arbetade. Sådant som inte är färdigt inom loppet av 20-60 minuter utan sådant som tar några dagar/veckor i anspråk. Jag har lärt mig enormt mycket sedan jag började sy för snart 5 år sedan, men det finns massor kvar att lära. Främst vill jag lära mig mönsterkonstruktion/ändringar "på riktigt". Mycket har hänt i tygvärlden också. Det fanns inte många roliga trikåtyger för 5 år sedan. Nu svämmar det nästan över, och det går inte längre att köpa allt. Kul med mycket att välja på, men samtidigt börjar mina pojkar allt mer påtala att trycken inte är "tuffa" nog längre.
 
Snälla, stanna upp, lämna en kommentar och ge mig en liten hint om vad just NI vill läsa om! Jag vill inte sluta blogga, men väldigt gärna ha lite feedback på vad som kan vara intressant att blogga om. Och det kan ju även ge mig en liten utmaning sömnadsmässigt och det är ju enbart av godo för min egen utveckling.
 
 
 
Ulrika:

Tycker det är intressant att se vad du har sytt, det är inspirerande o gör att man själv funderar över egna projekt. T ex vad du gjorde med "gamla" byxben från jeans, för de har man ju gott om :-).
Eftersom jag nyss har börjat sy och verkligen är en glad amatör, så är tutoriols uppskattat o andra tips.

Anonym:

Jag din mamma är ofta inne och tittar på vad du gjort och skriver. Jag brukar inte alltid skriva komentarer. Men jag tycker du är fantastiskt duktig på att både skriva och att sy. Kram Mamma

christine:

Hej,
jag tycker det är jättekul att se alla dina alster. Du är så himla duktig. Jag syr en del själv och tänkte börja sy mer barnkläder, så jag skulle gärna vilja ha fler tutorials på bloggen.
Men i huvudsak ska du ju fortsätta att skriva om det du vill!

Tack för en bra blogg!
Kram Christine
www.matikvadrat.se

Strömming:

Halloj. Jag är nog en av dem som kika ofta men sällan skriver. Hinner inte heller titta så ofta på bloggar och inte heller kommenterar jag så mycket. Tror att det har med alla FB-grupper att göra, man får kommentarer där istället. Bloggen har jag som min egen dokumentation inte för att få feedback längre. Skriv om det du vill och visa det du sytt :) Du syr ju så fina saker och jag skulle säkert stanna och kommentera om det kom upp en fin BH eller en Minoru medan ett gäng muddbrallor kanske inte längre får mig att gå WOW! Ja du hajar nog vad jag menar ;)

Kram
Susanna

Krimskrams:

Jag följer din blogg och flera andra men jag är dålig på att kommentera! Jag tycker om att du skriver mycket i dina inlägg och det är roligt att läsa om dina tankar bakom det du skapat. Sybloggar (min egen inkluderad) innehåller oftast inte så mycket text, vilket kan vara tråkigt ibland tycker jag.

Jag tror också att många hänger mer på facebook numera vilket resulterar i mindre kommentarer på bloggarna. Sen är det mycket jobbigare att kommentera från mobilen, som de flesta använder mer än datorn nuförtiden upplever jag!

Moa:

Hej!
Jag tycker att din blogg är otroligt bra och du syr mycket och bloggar ofta vilket jag gillar. Jag kommenterar inte så ofta heller och det beror inte på att det finns saker jag inte är nöjd med, utan att jag kommenterar mer på facebook. Jag vill gärna följa din blogg och jag är lite ledsen för att folk visar sina saker mer på facebook istället för bloggen. Det känns mer personligt med bloggarna tycker jag. Fortsätt med bloggen och gör det som du vill. Jag önskar att jag hade bloggat allt jag sytt för minnets skull. :-)

Maria:

Hej! Jag har nog aldrig kommenterat, fast jag har läst din blogg ett tag. Det jag gillar mest är att se bilder av dina fina alster och läsa lite om tankarna bakom dem. Jag har inga barn att sy till själv så jag brukar inte fördjupa mig i alla detaljer eftersom det helt enkelt inte är relevant för mig, men jag blir ändå inspirerad av bilderna och så tycker jag att det är extra kul när du visar sådant som du har sytt till dig själv eller din man eftersom det är sådan sömnad jag mest ägnar mig åt. Tack för en inspirerande blogg!

Åsa:

Jag gillar att se dina fina alster och inspireras och få egna idéer. Så det är sömnaden jag är ute efter, kvittar vad du sytt. Kommenterar tyvärr sällan eftersom Det tar mer tid att kommentera än att läsa... Så fortsätt blogga!
/åsa

Jennie:

Hej Marine,
jag läser din blogg i stort sett varje dag och måste säga att det är en av de bästa bloggar jag följer! Du är en enorm inspirationskälla för mig och har lärt mig massor. Jag är lika intresserad av att se bilder av allt du syr för inspiration (har också pojkar i liknande åldrar som dina), såväl som tutorials där du mer "handgripligen" lär ut dina kunskaper.

SaraW:

Jag brukar läsa din blogg någon gång i veckan men inte kommntera, mycket för att jag inte riktigt känner att jag har något vettigt att tillföra (muddbyxor osv känns inte som att det finns så mycket mer att säga om, typ). Däremot så är det kul att se vad du har gjort och om du börjar dra mot mer komplicerad sömnad så skall det bli ännu mer kul att följa resan.

Lotta:

Hej Marine,
Jag har följt dig i princip sedan starten, innan du bytte namn på bloggen och dwt "bara" fanns kaniner. Jag läser allt du skriver (följer m Greader) men kommenterar "aldrig. Din blogg är en av mina favoriter, jag tror det är för att du har en härliga beskrivningar, nästan som du berättar varje plaggs historia. Sedan alla flydde familjeliv för facebook är bloggarna min enda kontakt med syvärlden. Jag gillar din blogg! Du är inspirerande och syr toppenfint. Är också imponerad av att du skapar så mycket.

Anna:

Hej! Jag läser ofta din blogg och har aldrig kommenterat. Gör aldrig det på nån blogg faktiskt. Vet inte riktigt varför... Tycker du gör jättemkt fint och det är väldigt inspirerande att läsa och titta. Uppskattar välskrivna och roliga bloggar, som din. Jag är själv novis när det gäller sömnad och jag får jättemkt hjälp av dina tips. Personligen är jag sugen på att lära mig sy jackor och liknande så lite större projekt låter spännande... Fortsätt gärna blogga!

Marine Brunius:

Tack så jättemycket för alla era fina kommentarer. Ni verkar ganska eniga om att jag ska fortsätta i samma stil som tidigare. Och jag får lita på besöksstatistiken helt enkelt ;-) när det gror tvivel ikring om min blogg är intressant nog! Det värmer i alla fall att några av er tog er tid att kommentera inlägget och jag lovar jag SKA fortsätta blogga...på mitt sätt ;-)

Hanna:

Jag gillar din blogg och tittar in då och då. Du syr jättefina grejer och dina tutorials är bra. Ska jag säga något kritiskt är det att jag kan tycka att bloggen är lite svårläst när det blir mycket text. Vet inte om det är för att texten är centrerad eller att typsnittet är litet.
Keep up the good blogging!

Linda:

Jag kikar in på din blogg då och då men är notoriskt dålig på att kommentera saker på nätet öht. Jag gör ett undantag nu eftersom jag tycker att din blogg är väldigt trivsam! Den är välskriven och jag gillar kombinationen av dina utförliga beskrivningar ihop med tydliga och skarpa foton. Det blir en väldigt inspirerande helhet och får läsaren (mig) att själv vilja sy.
Jag gillar också att du skriver varifrån tyger, kantband och annat kommer ifrån.
Om jag skulle få komma med önskemål gällande bloggen framtida utformning så skulle jag bara säga "fortsätt i samma stil som nu" - föga innovativt kanske, men det finns ju en anledning att din blogg är en av väldigt få som jag återkommer till...

Svar: Tack så jättemycket för den kritiken! Jätteroligt att höra och ja, jag har konstaterat att jag kommer fortsätta i samma stil som tidigare ;-). Risken är ju att bloggen inte blir "jag" längre annars. Och det verkar ju vara ett ganska allmänt fenomen idag att man inte orkar/hinner lämna en kommentar. Jag får helt enkelt titta på besöksstatistiken i stället och inse att det är en hel del som tar sig tid att kika in och inte bara en, utan flera gånger!
Älsklingsfrö®

Satu Sandberg:

Jag följer inga bloggar egentligen, hinner inte heller vara aktiv på fb, men om det är något jag gör så är det att jag emellanåt nyfiket kikar in på din blogg och fascineras av din kreativitet och lust till att sy! Som redan nämnts, gillar även jag att du skriver om var du köpt tygerna. Det har gjort att jag också har hittat företag som säljer tyg på nätet. Du är en stor inspirationskälla för mig och jag hoppas att du fortsätter att blogga om sådant som du syr!

Kommentera inlägget här: